سایز قلاب: 2.5 و 2 میلیمتر
سایز نهایی موتیف: 10 در 10 سانتی متر


ردیف اول
با رنگ آبی و با استفاده از قلاب بزرگتر، 6 زنجیره میبافیم. سپس توسط یک زنجیره نامرئی، ابتدا و انتهای کار را به هم متصل میکنیم.

ردیف دوم
یک زنجیره میزنیم، 8 گره پفکی (puff stitch) داخل دایره ایجاد شده در ردیف قبل میزنیم. (توجه کنید که همیشه بعد از هر گره پفکی باید یک زنجیره بزنید تا محکم شود) توسط یک زنجیره نامرئی، ابتدا و انتهای ردیف را به هم متصل میکنیم.



ردیف سوم
با رنگ سفید یک زنجیره میزنیم و داخل هر زنجیره از ردیف قبل، 2 گره پفکی میزنیم. (16 گره پفکی) (1 زنجیره بعد از هر گره فراموش نشود) دوباره توسط یک زنجیره تنامرئی ابتدا و انتهای ردیف را متصل میکنیم.


ردیف چهارم
رنگ طوسی را در یکی از زنجیره های میان گره پفکی های ردیف قبل وصل میکنیم و یک زنجیره میزنیم. سپس در میان هر یک از گره پفکی های ردیف قبل، 2 گره پفکی میزنیم. (1 زنجیره بعد از هر گره فراموش نشود) ابتدا و انتهی ردیف را با زنجیره نامرئی متصل میکنیم.


ردیف پنجم
در این ردیف فقط میان دو گره پفکی های ردیفف قبل کار میکنیم. در میان یک جفت گره پفکی ردیف قبل، کاموای سفید را وصل کرده و 2 زنجیره میزنیم. سپس 2 پایه بلند در همان نقطه میزنیم. سپس یک زنجیره میزنیم و در میان جفت گره پفکی بعدی 3 پایه کوتاه میزنیم. یک زنجیره میزنیم و در جفت گره پفکی بعدی 3 پایه بلند میزنیم. 3 زنجیره میبافیم و در همان نقطه 3 پایه بلند دیگر میزنیم. یک زنجیره میزنیم و در میان جفت گره پفکی بعدی 3 پایه کوتاه میزنیم. یک زنجیره میزنیم و در جفت گره پفکی بعدی 3 پایه بلند میزنیم. 3 زنجیره میبافیم و در همان نقطه 3 پایه بلند دیگر میزنیم. به این ترتیب تعا اخر این ردیف ادامه میدهیم و کاموا را جدا میکنیم.

ردیف ششم
رنگ طوسی پررنگ را در فضای یک زنجیره ای میان پایه کوتاه ها و پایه بلندهای ردیف قبل وصل میکنیم و 2 زنجیره میزنیم. در همان نقطه 2 پایه بلند میزنیم. سپس 3 پایه بلند در یک زنجیره ی بعدی. در چهار گوشه ی کار، میان هر سه پایه بلند، 3 زنجیره میزنیم. و همینطور ادامه میدهیم تا اخر ردیف و کاموا را جدا میکنیم.


ردیف هفتم
ردیف ششم را با رنگ طوسی کمرنگ تکرار میکنیم.

ردیف هشتم
با رنگ آبی و قلاب سایز کوچکتر، در هر زنجیره از ردیف قبل، یک زنجیره ساده (sc) میزنیم.

و در نهایت یک موتیف زیبا داریم که میشه برای ساخت کیف، پرده، رومیزی، لباس، روکش مبل و... از اون استفاده کرد.
لطفا در پیج اینستای ما crochet.ir@ عضو باشید تا هر روز مدل های رایگان و ایده های جدید به دستتون برسه :)
موفق باشید!